Newsweek o Future 2 to 5

Newsweek o Future 2 to 5

LOGISTYKA INWESTYCJE PRZYSZŁOŚĆ, JUŻ PO RAZ 8 W GLIWICACH.

Zmiana zachowań konsumenckich, wzrost znaczenia handlu na linii Europa – Azja, dynamiczny rozwój technologii, automatyzacja magazynów, wykorzystanie dronów i AI
– to już nie futuryzmy, a ewolucja, przed którą stoi branża logistyczna.

Od lat Gliwice nie opuszczają podium top lokalizacji produkcyjno-logistycznych. Jednym z elementów, budujących przewagę miasta jest bieżąca analiza trendów na rynku
i dostosowanie do nich oferty inwestycyjnej.

Obserwujemy rynek, rozmawiamy z inwestorami i pytamy o ich potrzeby – podkreślał podczas konferencji Adam Neumann, z-ca prezydenta Miasta Gliwice. Obok oczywistych atutów, takich jak lokalizacja, sąsiedztwo KSSE czy obecność dynamicznie rozwijającej się branży automotive, w Gliwicach pojawią się wciąż nowe zachęty dla inwestorów. Podczas wydarzenia prezydent zwróci uwagę na budowaną zachodnią obwodnicę miasta, plany utwardzenia drogi startowej gliwickiego lotniska, które jest doskonałą na potrzeby tzw. małego ruchu cargo. To jednak nie koniec newsów. Miasto pracuje obecnie nad „uwolnieniem” blisko 700 ha nowych terenów inwestycyjnych, mających tworzyć Gliwicki Obszar Gospodarczy.

W związku ze stojącymi przed sektorem wyzwaniami, Wojciech Ławniczak z firmy Very Human Services, zwrócił uwagę, że branże czeka modyfikacja podejścia do projektowania produktu, która musi być oparta na dodawaniu wartości na rożnych jego etapach życia oraz analizie obserwowanych sygnałów i zaburzeń. Jak podkreślał: Wszystko po to, by można było sprawniej tworzyć inicjatywy i je wdrażać.
– Logistyka nie była do tej pory – jako branża- liderem innowacyjności i najczęściej traktowana jest w firmach jako niepotrzebny koszt – zauważył Bartek Tulejko, partner w M4 Real Estate – Jednak ostatnie lata przyniosły znaczące przyspieszenie adopcji nowoczesnych technologii w obszarze magazynowania i dystrybucji. Postęp technologiczny będzie się dokonywać w 3 obszarach: automatyzacji procesów, zarządzania danymi i wykorzystania AI do ich przetwarzania i uzyskiwania maksymalnej elastyczności w łańcuchu dostaw – podkreślała Monika Duda, partner w M4 Real Estate.

Mówiąc o wyzwaniach, nie możemy zapomnieć o wzroście znaczenia elektomobilności w sektorze. Już od kilku lat producenci sektora automotive prześcigają się w stosowaniu proekologicznych rozwiązań.
Kolejnym krokiem będzie tworzenie bardziej ekologicznych i efektywnych łańcuchów dostaw – zauważył Janusz Bielówka, dyrektor operacyjny, Müller – Die lila Logistik Polska- rozumiejąc te potrzeby stworzyliśmy multimodułowy system do zarządzania i optymalizacji przepływu opakowań wielokrotnego użytku COS, który pomoże osiągnąć ten cel.

Dyskusja pokazała, że nie ma jednego scenariusza przyszłości branży. Jedno jest jednak pewne sektor przechodzi ewolucję na wielu obszarach swojej działalności.

Nadchodzące wydarzenia/konferencje

FreshMail.pl