Za nami 3. edycja międzynarodowej konferencji „Spotlight Hotel Investment Poland & CEE” uznawanej za jedną z największych debat na temat przyszłości branży hotelarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej. W trakcie dwudniowego spotkania, które miało miejsce w dniach 13-14 czerwca w warszawskim hotelu InterContinental omówiono takie tematy jak: kondycja rynku hotelowego w Polsce i Europie Środkowo- Wschodniej, Hotel Development & Construction, Investment, City, Financing, Chain, MICE, Architecture & Design. W tym roku ustanowiliśmy nowy  rekord frekwencji. Gościliśmy ponad 250 uczestników zarówno z Polski jaki i z zagranicy.

Konferencję zainaugurowało krótkie przemówienie Michała Olszewskiego, Wiceprezydenta m.st.Warszawy i Martena Schoenrocka, Dyrektora hotelu InterContinental w Warszawie. – Po kilku latach stagnacji spowodowanej kryzysem końca poprzedniej dekady widzimy, że biznes hotelowy w Polsce się kręci. Jeśli chodzi o Orbis to faktycznie mamy wzrostowy trend i to nie tylko w Polsce, ale i w pozostałych ośmiu krajach regionu, tam gdzie mamy swoje hotele – powiedział Ireneusz Węgłowski, Wiceprezes Orbis S.A., Prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

W dyskusji poświęconej Hotel Construction & Development mówiono z kolei o rozwiązaniach pozwalających obniżyć koszty utrzymania hotelu, a także o aspektach formalno-prawnych związanych z pozyskiwaniem atrakcyjnych gruntów czy adaptacji starych przestrzeni biurowych i industrialnych na hotele.

W panelu na temat miast przedstawiciele samorządu omawiali sposoby promocji miasta, które pozwoliłyby na przyciągnięcie zarówno jak największej liczby turystów jak i biznesmenów. – Branża hospitality jest dla nas niezmiernie istotna, ale Warszawa nigdy nie będzie typowo turystycznym miastem- stwierdził Maciej Fijałkowski, Dyrektor Biura Funduszy Europejskich i Rozwoju Gospodarczego z Urzędu Miasta Warszawa.

W sekcji dotyczącej finansowania inwestycji hotelowych dyskutanci rozmawiali m.in. o najważniejszych kryteriach w procesie przyznawania kredytów i typach nieruchomości komercyjnych, które mają największe szanse na alternatywne źródła finansowania. Zastanawiano się również nad możliwościami finansowania inwestycji hotelowych w miastach do 100-200 tysięcy mieszkańców. – Jeśli inwestor chce otrzymać finansowanie to powinien jak najwcześniej skonsultować strukturę projektu z bankiem. Im wcześniej zacznie rozmawiać, tym ma większe szanse na dostosowanie się do wymogów banku – powiedział Tomasz Ostrowski, Partner z White&Case.

W rozmowie na temat rozwoju sieci hotelowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej przedstawiciele IHG, B&B Hotels, Vienna Hosue, Accor Hotels Group i Kempinski Hotels rysowali strategię rozwoju swoich marek na najbliższe lata.  – W chwili obecnej mamy sześć hoteli w Polsce. Mocno jednak rozglądamy się i szukamy możliwości zwiększania potencjału. Szukamy również możliwości franczyzowych i zarządzania hotelami w Europie Środkowo – Wschodniej – powiedział Miguel Martins, Dyrektor Rozwoju, InterContinental Hotels Group.  – Obecnie zarządzamy 36 hotelami, ale chcemy otworzyć kolejne 4-5 hoteli w ciągu najbliższych 2-3 lat w Europie Środkowo-Wschodniej. Szukamy lokalizacji nie tylko w Warszawie, ale również w mniejszych miastach w Polsce. – dodał Rupert Simoner, Prezes Vienna House, największej austriackiej grupy hotelowej.

Uczestnicy panelu MICE oceniali potencjał przemysłu spotkań oraz zastanawiali się czy – z punktu widzenia organizatora imprezy – bardziej istotna jest doskonała lokalizacja czy może doskonała infrastruktura. Odpowiedzi na pytanie udzieliła sama publiczność, która w trakcie głosowania przyznała palmę pierwszeństwa infrastrukturze. Szymon Walkiewicz, Business Development Director z agencji WALK, zwrócił uwagę na potrzebę wprowadzenia preferencyjnych warunków cenowych dla branży eventowej.  Z kolei Mateusz Czerwiński, Dyrektor Warsaw Convention Bureau podkreślił konieczność zwiększenia dostępności dużych i elastycznych sal konferencyjnych.

W kończącej konferencję dyskusji o architekturze i designie starły się ze sobą dwie odmienne opinie reprezentowane przez czołowych projektantów dla branży hospitality. – Nie chodzi już tylko o dostęp do wifi czy wygodne łóżko. Ludzie chcą doświadczać czegoś więcej. Chcą kolekcjonować emocje – powiedział James Dilley z londyńskiego studia Jestico&Whiles, mającego na swoim koncie m.in. projekt wnętrz hotelu Andel’s w Łodzi.  – Nie można powiedzieć, że wygodne łóżko nie jest istotne. Jest miejsce na różne trendy i na wszystkie potrzeby – dodała w kontrze Anita Rosato z Anita Rosato Interior Design. – Należy szukać indywidualności, ale w ramach pewnych standardów, których oczekują ludzie- skwitował Adam Walczak, Prezes AGK Architekci.

Konferencja Spotlight Hotel Investment Poland &CEE bez wątpienia była znakomitą okazję do odbycia wielu bezpośrednich spotkań z przedstawicielami rynku i skonfrontowania poglądów na temat aktualnej kondycji branży oraz rysujących się w niej trendów.

Patronat Honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Turystyki i Sportu oraz Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego. Głównym Partnerem wydarzenia był InterContinental Hotels Group. Partnerem Merytorycznym – Christie & CO, a Głównym Partnerem Towarzyszącym- B&B Hotels.

  • GŁÓWNY PARTNER:
  • ORGANIZATOR:
  • GŁÓWNY PARTNER MERYTORYCZNY:
  • GŁÓWNY PARTNER TOWARZYSZĄCY:
  • PARTNERZY MERYTORYCZNI:
  • PARTNER TOWARZYSZĄCY:
  • PARTNERZY:
  • PARTNER GALI:
  • PATRONAT HONOROWY:
  • PATRONI MEDIALNI:
Nadchodzące wydarzenia/konferencje

FreshMail.pl