Niepewna przyszłość gospodarek eurostrefy sprawia, że inwestorzy szukają bardziej bezpiecznych lokalizacji dla swoich pieniędzy. Czy systematycznie rozwijający się region w południowo – wschodniej Polsce stanie się dla nich ciekawą alternatywą? Czy województwo Podkarpackie wykorzysta swoje liczne atuty w tak ciekawym i jednocześnie trudnym momencie? Co może zaoferować przedsiębiorcom w trudniejszych czasach? Na jakich filarach i za co chce budować przyszłość?

Na te i wiele innych kluczowych pytań będą się starali odpowiedzieć prelegenci i goście seminarium:

Podkarpackie – silna marka.
Potencjał, inwestycje i rozwój a zawirowania w europejskiej gospodarce
które odbędzie się 17 listopada w hotelu Ambasadorskim w Rzeszowie

Lista mocnych zalet inwestycyjnych Podkarpacia jest długa: potencjał ludzki (ok. 2 mln osób), sąsiedztwo z perspektywicznym rynkiem ukraińskim, bogata oferta dobrze przygotowanych terenów inwestycyjnych, skomunikowanie drogą powietrzną (rozbudowywane rzeszowskie lotnisko Jasionka), drogowe (A4 i S 19) i kolejowe, obecność trzech Specjalnych Stref Ekonomicznych (Tarnobrzeskiej, Mieleckiej oraz Krakowskiej), kilkadziesiąt szkół wyższych, na czele z Uniwersytetem Rzeszowskim i Politechniką Rzeszowską. Bardzo istotnym argumentem jest także możliwość dofinansowania inwestycji ze środków unijnych i budżetu Państwa – na poziomie nawet do 70 proc!

Podkarpackie może się pochwalić unikalną na skalę Polski koncentracją firm z branży lotniczej. Działają m.in. na terenie Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego “Aeropolis” (część SSE “Euro Park Mielec”) i są skupione w Stowarzyszeniu Grupy Przedsiębiorców Przemysłu Lotniczego “Dolina Lotnicza”, które wraz ze grupą jednostek naukowych założyły Centrum Zaawansowanych Technologii “Aeronet”.

Obok przemysłu lotniczego wiodące branże województwa podkarpackiego to: informatyka (klaster informatyczny Informatyka Podkarpacka i największa firma tego sektora – Asseco), gumowa (Dębica), chemiczna, spożywcza oraz moto.

Urząd Marszałkowski wspiera rozwój lokalnej gospodarki przyjmując aktywną postawę i wychodząc na przeciw oczekiwaniom zarówno podkarpackich przedsiębiorców jak i inwestorów z zewnątrz. Jednym z ostatnich działań jest rozpoczęcie działalności Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera, którego celem jest “umiędzynarodowienie przedsiębiorczości na terenie Podkarpacia i całej Polski”.

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, obok firmy Bluevine Consulting, jest także współgospodarzem konferencji “Podkarpackie – silna marka. Potencjał, inwestycje i rozwój a zawirowania w europejskiej gospodarce”, która odbywa się w ramach cyklu “Prospects in Poland”.

Seminarium jest skierowane do przedstawicieli dużego, średniego i małego biznesu, którzy działają na terenie podkarpackiego lub są zainteresowani tą lokalizacją. Jego celem jest prezentacja wiedzy, doświadczeń oraz dyskusja na tematy ważne dla przedsiębiorczości w wymiarze lokalnym na tle ważnych wydarzeń ekonomicznych w skali makro.

  • GOSPODARZ I WSPÓŁORGANIZATOR:
  • podkarpackie
  • GŁÓWNY PATRON MEDIALNY:
  • PATRONAT HONOROWY:
  • PARTNER STRATEGICZNY:
  • PARTNER MERYTORYCZNY:
Nadchodzące wydarzenia/konferencje

FreshMail.pl