Gdańsk, Gdynia Sopot – trzy nadbałtyckie perły to miasta tętniące życiem. Chociaż stanowią jedną aglomerację, każde z nich ma własne ambicje i kierunki rozwoju. Dominujące wielkością Gdańsk i Gdynia prześcigają się w przyciąganiu inwestycji. Sopot, kojarzony przede wszystkim z wypoczynkiem i centrum rozrywkowym, ma również wielkie ambicje – zamierza stać się ważnym ośrodkiem biznesowym Trójmiasta.

Władze Sopotu wspólnie ze Stowarzyszeniem Wolna Przedsiębiorczość ogłosiły niedawno projekt powstania Centrum Wiedzy i Innowacji. Te same podmioty z sukcesem prowadzą Centrum Przedsiębiorczości, w tym Mikroinkubator. To nie wszystko: przyjęte w 2010 roku Studium Zagospodarowania przewiduje rozwój miasta wg dwóch osi: prestiżu (tu powstaną inwestycje zwiększające potencjał turystyczny) oraz biznesu i administracji (gdzie będzie się koncentrować przedsiębiorczość). Sopot jest także jednym z najbardziej „uporządkowanych” miast w Polsce – 85 proc. jego powierzchni posiada plany zagospodarowania przestrzennego, zaś prace nad pozostałymi mają się rozpocząć lada chwila. Doceniają to przedsiębiorcy: w mieście, gdzie mieszka 37 tys. mieszkańców, jest ok. 7 tys. podmiotów gospodarczych, a wielu biznesmenów z sąsiednich Gdańska i Gdyni mieszka tu na stałe.

Czy powyższe działania wystarczą, by stworzyć dogodne warunki dla przedsiębiorczych? Co biznesmenom mają do zaoferowania Gdańsk i Gdynia? Czym różnią się programy działąnia poszczególnych miast? Gdzie właściciele firm powinni szukać wsparcia logistycznego i finansowego? Lokalizacji pod nowe przedsięwzięcia (Gdańsk? Gdynia? Sopot?)? Jak mogą współtworzyć politykę inwestycyjną? Jak wpływać na wizerunek miast? I wreszcie: czego mogą oczekiwać od samorządowców w najbliższych latach?

Na te i wiele innych ważnych pytań odpowiedzą przedstawiciele miejskich władz, organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz praktycy i teoretycy biznesu podczas seminarium „Trójmiasto dla przedsiębiorczych”.

Seminarium jest kolejnym spotkaniem w ramach cyklu „Prospects in Poland” promujących polskie miasta i ich możliwości inwestycyjne.

Celem półdniowej konferencji w Sopocie jest:

– omówienie trójmiejskiej polityki inwestycyjnej ze szczególnym uwzględnieniem współpracy z Małymi i Średnimi Przedsiębiorstwami

– analiza projektów zrealizowanych wspólnie przez podmioty prywatne i samorządy

– przedstawienie lokalnych firm, które osiągnęły sukces

– prezentacja potrzeb i oczekiwań MŚP wobec samorządów

– strategia kreowania wizerunku Sopotu, Gdańska oraz Gdyni i ich kształt w najbliższej przyszłości

– finansowanie projektów inwestycyjnych, innowacyjnych, badawczych – ze źródeł komercyjnych i UE

– stworzenie forum wymiany opinii, doświadczeń pomiędzy przedstawicielami biznesu i włodarzy miasta.

Do grona mówców – obok władz i miejskich specjalistów – zaprosimy przedstawicieli lokalnych organizacji skupiających firmy i działających dla biznesu, w szczególności dla Małych i Średnich przedsiębiorstw, instytucji i firm oraz świata nauki.

  • GŁÓWNY PATRON MEDIALNY:
  • GOSPODARZ I WSPÓŁORGANIZATOR:
  • PARTNER STRATEGICZNY:
  • PARTNER MERYTORYCZNY:

  •  
  • PARTNERZY MEDIALNII:
  •  
  • trojmiasto.pl
Nadchodzące wydarzenia/konferencje

FreshMail.pl