404 - strona nie istnieje

Zapytaliśmy Tomasza Wuczyńskiego, CEO,  Grupa Plus Architekci – partnera projektu Spotlight Hotel Investment Poland & CEE, o trendy w branży hotelarskiej z punktu widzenia architekta. Zapraszamy do lektury!

„ Niewątpliwie istnieje bardzo silny trend indywidualizacji budynków hotelowych. Zarówno bryła jak i wnętrze to już bardzo rzadko są powtarzalne, nudne sieciowe propozycje. Obecnie sieci sięgają do arsenału architektoniczno-wnętrzarskiego, aby nadać swoim poszczególnym obiektom charakter, aby były niepowtarzalne, aby można było powiedzieć ten hotel był „jakiś szczególny”. Wpływ na to ma obecny sposób przetwarzania informacji reklamowej przez konsumentów- gości hoteli. Obrazkowa kultura Internetu każe nam wybrać towar bądź usługę na podstawie szybkiego oglądu wizerunku danego obiektu. Oczywiście, absolutnie nadal nie do pominięcia są oceny doświadczenia i tutaj każdy hotel dwoi się i troi, żeby skłonić gościa do wyrażenia swojej opinii, a rzeczy jeszcze 5 lat nie do pomyślenia poza formatami butikowymi, czyli np. nietypowy ubiór obsługi, swobodna atmosfera recepcji albo pewna bezpośredniość w kontakcie z gościem, dzisiaj stają się nowym codziennym standardem.

Architektoniczny design raczej odzwierciedla sposób myślenia o usłudze hotelarskiej niż coś próbuje narzucić, chociaż w samej warstwie estetycznej bardzo mocnym wątkiem jest budowanie estetyki na bazie charakteru miejsca i czasu, w którym funkcjonujemy.

We współpracy na linii inwestor – architekt na pewno pojawia się większa otwartość na pomysły i wyższa jakość rozwiązań projektowych. Design architektoniczny i wnętrzarski stał się narzędziem, a nie ozdobą. I to jest wielka zmiana na polskim rynku. Inwestorzy stali się bardzo świadomi estetycznie i wrażliwi na podpowiedzi od profesjonalistów. To dobry prognostyk na projektowanie przyszłych obiektów hotelowych.

Goście oczekują coraz więcej usługi w swoim budżecie. Na pewno wielkim wyzwaniem jest utrzymanie atrakcyjności swojego hotelu lub sieci. Hotele miejskie będą się stawały miejscem, które musi dać znacznie więcej niż wygodne łóżko i to nie tylko dla gości nocujących! Zaryzykowałbym stwierdzenie, że nie ma jeszcze w Warszawie takiego miejsca, gdzie miło by było pójść i posiedzieć „społecznie” bądź popracować, a do którego jednocześnie przyjechaliby goście właśnie dlatego, że miejsce to jest takim koncentratorem społecznym.”

Tomasz Wuczyński, CEO,  Grupa Plus Architekci

Strona, której szukasz nie istnieje. Zapraszamy do odwiedzenia strony głównej www.bluevine.pl.