404 - strona nie istnieje

Rok 2018 dla Vienna House to na pewno czas dalszego rozwoju. Po zmianie struktury inwestorskiej, a następnie podpisaniu umowy joint venture z tajlandzką spółką AHS, Vienna House planujemy wyjść poza rynek europejski. Pierwsze rozmowy są już prowadzone m.in. w Bangkoku i Wietnamie. Dla bliższego nam rynku polskiego, ważne będzie otwarcie nowego hotelu w Warszawie, które planowane jest na przełom trzeciego i czwartego kwartału 2018 roku. Hotel zostanie otwarty na Mokotowie, w biznesowej dzielnicy, promując koncept kreatywnych spotkań, lokalną kuchnię oraz polską gościnność. Architektonicznie natomiast, budynek będzie nawiązywać do industrialnej przeszłości swojej lokalizacji i jej historii. Na 2018 rok zaplanowane zostały również prace renowacyjne w istniejących obiektach, o czym będziemy informować w kolejnych tygodniach. W 2018 roku, do portfolio hoteli Vienna House w Niemczech dołączy także hotel w Lipsku.

Minione 12 miesięcy to okres bardzo pozytywnych zmian dla całej sieci Vienna House, które wpłyną na dalszy jej rozwój. W 2017 roku zmieniona została struktura inwestorska grupy. Całkowity udział w kapitale spółki Vienna International Hotelmanagement AG (Vienna House) został przejęty przez spółkę zależną od tajskiej firmy U City – Vienna House Capital. Na tej podstawie podpisana została umowa joint venture ze spółką Absolute Hotel Services (AHS), która zarządza ponad 20 hotelami w Azji. W ten sposób będziemy mogli planować otwarcia nowych hoteli pod markami należącymi do Vienna House i AHS na rynku europejskim i azjatyckim. Hotele Vienna House w Polsce odnosiły dobre wyniki, zdobywały branżowe nagrody, a dzięki zaplanowanym na kolejny rok renowacjom będą mogły zmieniać się na lepsze i dopasowywać do wymagań swoich gości. W 2017 roku ogłosiliśmy także otwarcie czterech nowych hoteli: w Warszawie, Lipsku, Liechtensteinie i niemieckim mieście Kronberg.

Największych wpływ na lokowanie inwestycji Vienna House w regionie CEE ma oczywiście szacowany potencjał miasta pod kątem planowanych inwestycji mających wpływ na wzrost liczby gości, obłożenia a w rezultacie – zwrotu z inwestycji. Rynek hotelarski w regionie CEE rozwija się dynamicznie, jednakże trzeba mieć na uwadze dużą konkurencję oraz prawidłowo oceniać możliwości nasycenia rynku.

Rok 2018 nadal zapowiada się optymistycznie – rosnąca liczba gości, a co jest z tym związane rosnące obłożenie w obiektach, bardzo pozytywnie nakreśla przyszłość branży. Hotele muszą jednak dopasować się do swoich gości, tak aby sprostać ich wymaganiom i oczekiwaniom. Hotel to nie jest już miejsce, oferujące nocleg, ale miejsce, które buduje atmosferę i zachęca do przebywania w nim. Dlatego też tak popularne są rozbudowane miejsca publiczne, np. lobby z miejscem do wspólnej pracy. Goście nie chcą dłużej pozostawać w swoich pokojach, ale wolą przestrzeń znajdującą się poza nimi. Ważne jest dla nich także czy hotel prowadzi swoją działalność w zgodzie ze środowiskiem, np. zachęcając do ograniczania sprzątania pokoi i wymiany ręczników. W obecnych czasach popularne jest także zdrowe żywienie i styl życia. Hotele muszą odpowiadać na potrzeby swoich gości także w tym zakresie. Na popularności zyskują także dania czy napoje na wynos, dzięki którym hotelowa restauracja czy bar mogą pełnić funkcję miejskich kawiarni sieciowych. Takie działania zachęcają nie tylko gości hotelowych, ale także lokalnych mieszkańców. W przyszłym roku, na pewno dalej na sile będzie zyskiwać storytelling, czyli sprzedawanie obiektu za pomocą emocji i historii. Goście coraz chętniej będą dokonywać rezerwacji przez Internet, wysyłać zapytania przez Facebooka oraz inne kanały społecznościowe, dlatego w 2018 roku coraz ważniejszy będzie czas – szybkość reakcji, która często może mieć wpływ na wybór hotelu przez gościa. Na pewno na konkurencyjność będzie wpływać także umiejętność hoteli do analizowania ogromu danych – Big Data to niewątpliwie temat, który w kolejnym roku przybierze na znaczeniu. Sieci hotelowe, które lepiej przeanalizują informacje o swoich gościach będą mogły dotrzeć do nich z konkretnie dopasowaną ofertą. Ponadto, branża hotelarska będzie musiała stale mierzyć się z rosnącą siłą serwisu Airbnb i bacznie obserwować, co wpływa na jego rosnącą popularność.

Katarzyna Niezgoda, Director of Business Development, Vienna House Poland

Strona, której szukasz nie istnieje. Zapraszamy do odwiedzenia strony głównej www.bluevine.pl.